Hoe kan ik extra informatie navragen over een vakantiehuis?

Indien de beschrijving niet helemaal duidelijk is of u wilt zeker weten of een vakantiehuis een volledig omheinde tuin heeft, kunt u dit altijd via ons navragen.

De touroperators hebben echter wel het beleid dat er eerst een optie dient te worden genomen op het huis alvorens men contact met de eigenaar gaat opnemen. Een optie kost u niets en het huis wordt afhankelijk van de vertrekdatum 48 uur voor u vastgehouden.

Hoe verloopt het boekingsproces?

Via ons zoekscherm kunt u een periode selecteren en eventueel enkele filters instellen, waarna u een vakantiewoning kunt selecteren. Door het aanklikken van de juiste periode, kunt u een boeking plaatsen.

1. Boeken
U komt in het boekingscherm terecht waar u de benodigde gegevens dient in te vullen ten behoeve van de boeking. Vervolgens ontvangt u een reserveringsbevestiging van hondenopvakantie.nl via het scherm en e-mail. Daarnaast ontvangt u ook een reserveringsbevestiging en huurovereenkomst van de touroperator van dienst met daarin de betalingsgegevens. Op deze huurovereenkomst staat aangegeven binnen welke termijn u de (aan)betaling dient te voldoen. Nadat de volledige betaling ontvangen is, ontvangt u per e-mail uw verblijfticket met de adresgegevens van de vakantiewoning. NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar krijgt u een bevestiging van deze aanvraag, waarna de huiseigenaar contact met u gaat opnemen.

2. Betalen
Indien u boekt heeft u een overeenkomst met de betreffende touroperator/huiseigenaar en betaalt u altijd aan de touroperator. Dit kan per creditcard, IDEAL of via een bankoverschrijving. Dit kan verschillen per operator. Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar, regelt u de wijze van betalen met de huiseigenaar.

Belvilla
U betaalt (minimaal) 30% van de totale reissom plus optionele annuleringsverzekeringen per ommegaande na het maken van uw boeking. De resterende reissom betaalt u uiterlijk zes weken voor vertrek. Betaalt u in twee termijnen, dan ontvangt u een week voor het verstrijken van de tweede termijn een herinnering per e-mail. Vertrekt u binnen zes weken, dan moet de betaling in één keer voldaan worden. Bij een vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard (alle landen), Ideal (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. Mijn Belvilla zodat u er zeker van bent dat uw betaling op tijd verwerkt is.

Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Belvilla. Voor vragen over Corona kijk hier.


Zijn alle genoemde prijzen inclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.


Hoe wordt ons aanbod bepaald?

Waar komt het aanbod vandaan?

De vakantiehuizen en bijhorende prijzen/kosten die wij tonen op onze pagina's halen wij elke nacht binnen via de koppelingen van onze partners naar onze server. De data van de vakantiehuizen die wij tonen wordt niet door onszelf beheerd, maar alleen bijgewerkt op basis van de laatste updates die wij ontvangen van onze partners. De huizen zijn gesorteerd op populariteit. Dit doen wij op basis van het aantal boekingen via onze site. Daarnaast hebben wij de huizen verdeeld over bepaalde regio's op basis van de geo-coördinaten van het vakantiehuis.

Reviews

Per vakantiehuis worden reviews (indien aanwezig) weergegeven van mensen die de woning ook echt hebben gehuurd. Deze reviews worden niet door ons beheerd, maar ook aangeleverd door de partijen met wie wij samenwerken. Mocht u afzien van uw eerder geplaatste review, dan dient u in de eerste plaats altijd contact op te nemen met de aanleverende partij(Belvilla), maar uiteraard zullen wij er alles aan doen om uw data zo snel mogelijk te verwijderen.

Toelichting Bijkomende kosten niet in de prijs berekend

Het liefst zouden wij voor elke huis één vaste prijs tonen, maar helaas kan dat lang niet altijd. Een prijs bestaat vaak uit een vast deel, zoals de huurprijs en een variabel deel zoals schoonmaak, extra handdoeken, servicekosten, toeristenbelasting e.a. kosten. Deze zijn vaak afhankelijk van met hoeveel personen u komt, is de prijs afhankelijk van uw gebruik, en of u huisdieren meeneemt. Daarnaast hebben sommige vakantiehuizen ook een borgsom. Dit alles komt omdat er verschillende partijen stakeholder zijn: de verhuurorganisatie, de huiseigenaar en/of het vakantiepark.

Deze partijen werken allen met verschillende prijsstructuren, waardoor het niet altijd mogelijk is om één duidelijke totaalprijs te tonen. Om duidelijk te maken met welke kosten u te maken heeft wanneer u een vakantiewoning boekt, maken wij gebruik van het informatie symbool "". Wanneer u hierop klikt krijgt u een overzicht van de prijsopbouw en met welke mogelijk extra kosten (ter plaatse) u te maken heeft.


Is er sprake van herroepingsrecht op onze diensten?

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van bungalowpret.nl. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.


Betaal ik extra aan Bungalowpret?

De service die Bungalowpret levert is altijd gratis: partners/touroperators betalen ons voor de service die wij u bieden, omdat wij gespecialiseerd zijn in het segment vakantiehuizen met zwembaden. U vindt bij ons altijd sneller een vakantiehuisje dan bij de operator zelf door het gebruik van onze zoekfilters.

Wat houdt een optie nemen in?

Indien u nog twijfelt of nog even wilt wachten met het boeken van een vakantiehuis en u wilt niet dat deze door een ander wordt geboekt: dan heeft u de mogelijkheid om een optie te nemen.

Een optie houdt in dat een vakantiehuis tot wel 48-uur wordt vastgehouden, zodat u de tijd heeft om na te denken over een boeking of dat u bijvoorbeeld een keuze wilt maken tussen 2 woningen en u nog moet beslissen welke het wordt. Uiteraard zitten er ook restricties aan het nemen van een optie: raadpleeg de voorwaarden van de betreffende operator voor meer informatie.

Uw vakantiehuis niet gevonden?

De kans is altijd aanwezig dat u niet op onze site uw favoriete vakantiehuis heeft gevonden. Wij doen echter zaken met meerdere operators van wie we niet alle huisjes op onze site hebben staan. Door ons uw voorkeur te mailen kunnen wij u altijd helpen zoeken naar geschikte accommodatie voor u en uw hond(en).

Uw vraag staat er niet tussen?

Bungalowpret is altijd bereikbaar via ons contact formulier en we zullen uw vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Hoeveel huisdieren kan ik meenemen en zijn er restricties?

Per vakantiehuis staat aangegeven hoeveel honden er mee mogen. Het kan altijd zijn dat de eigenaar toch meerdere honden toestaat, omdat het bijvoorbeeld om kleinere honden gaat.

Indien u interesse heeft in een vakantiehuis loont het altijd de moeite om navraag te doen. Het kan zijn dat er bij de verhuur van een vakantiehuis bijkomende kosten zijn of dat een hondenras niet is toegestaan. Lees altijd goed de beschrijving van het vakantiehuis door en stel eventueel vragen aan de operator indien zaken niet duidelijk zijn.

Hoe kan ik zien of een huis een omheinde tuin heeft?

Indien u uw hond meeneemt wilt u eigenlijk altijd een omheinde tuin bij het huis. Het is echter zo dat het van een groot aantal woningen onbekend is of deze een omheinde tuin hebben of niet. Als dit bekend is staat dit in de omschrijving vermeld.

Deze website gebruikt cookies
Bungalowpret en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het afstemmen van advertenties). Door op ‘Details’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.